Puijon tuolihissi

Maksuton tuolihissi Puijon laelle.

Suurmäentie 85
70200
Kuopio

Sijainti kartalla

Tuolihissillä Puijon mäen laelle

Puijon tuolihissin ala-asema sijaitsee Puijon montussa, hyppyrimäkien vasemmalla puolella (hiihtostadionilta päin katsottuna).

Tuolihissi on toistaiseksi maksuton kaikille. Se palvelee mäkihyppääjiä, mutta myös Puijon laella vierailevia. Hissi kuljettaa molempiin suuntiin.

Tuolihissillä pääsee näppärästi esimerkiksi Puijon ravintoloihin tai muuten vain ulkoilemaan ja ihastelemaan Puijon maisemia.

Tuolihississä on yhteensä 43 tuolia, joissa jokaisessa on kaksi istumapaikkaa. Lapset matkustavat hississä vain vanhemman seurassa. Hissin pyörittämisestä vastaa Mestar Oy.

Tuolihissiä lähin pysäköintialue sijaitsee aivan hyppyrimäkien vieressä. Keskustasta päin Suurmäentietä pitkin ajettaessa jatketaan hiihtostadionin ohi Julkulaan päin, ja käännytään oikealle ”P – Puijon urheilualue, Mäet”-kyltin osoittamaan suuntaan.

Hiihtostadionin pysäköintipaikalta ja hyppyrimäkiä lähimmältä bussipysäkiltä (Puijon tuolihissi P, linjat 7 ja 9 tai Hiihtäjäntie L ja I, linja 6) lyhin reitti tuolihisseille kulkee kevyenliikenteenväylää pitkin Puijon hiihtostadionin rakennuksen edestä.

Tuolihissin aukioloajat

Avoinna 24.6.-18.8. päivittäin klo 11-16. Sääolosuhteet saattavat vaikuttaa aukioloaikoihin.

Mestar Oy pidättää oikeuden aikataulujen muutoksiin.

Puijon hyppyrimäet ja tuolihissi. Tuolihissin ala-asema sekä lähin pysäköintialue sijaitsevat hyppyrimäkien vasemmalla puolella.